2009-06-11

HOME

Everybody watch the movie "HOME". You will never miss it, because all this film, 1h33m is now shown on YouTube. Now think about your home, again.

HOME
http://www.home-2009.com/us/index.html

Click here to watch the movie "HOME"
http://www.youtube.com/homeproject






Following is a message from the director Yann Arthus-Bertrand, shown on the YouTube:

Home Project

We are living in exceptional times. Scientists tell us that we have 10 years to change the way we live, avert the depletion of natural resources and the catastrophic evolution of the Earth's climate.

The stakes are high for us and our children. Everyone should take part in the effort, and HOME has been conceived to take a message of mobilization out to every human being.

For this purpose, HOME needs to be free. A patron, the PPR Group, made this possible. EuropaCorp, the distributor, also pledged not to make any profit because Home is a non-profit film.

HOME has been made for you : share it! And act for the planet.

Yann Arthus-Bertrand

HOME official website
http://www.home-2009.com

PPR is proud to support HOME
http://www.ppr.com

HOME is a carbon offset movie
http://www.actioncarbone.org

More information about the Planet
http://www.goodplanet.info




映画『ホーム』。僕らのホーム、地球。全編、1時間33分をYouTubeで観ることができる。

以下、madame FIGARO.jpより引用:

(cf) "6月5日は環境の日。パリから世界へ、メッセージ。" (madame FIGARO.jp)
http://news.madamefigaro.jp/culture/post-174.html

上記誰も見たことのない驚くべき景色。ヤン・アルテュス=ベルトランは世界中を飛行機でとび、空から鳥瞰撮影を続けている。6月5日の「環境の日」に、彼が3 年がかりで用意した映画「HOME」(邦題『HOME 空から見た地球』)が巨大スクリーンを設置したパリのシャンドマルス、NYのセントラルパークなど世界5都市同時刻に無料公開される。

54か国、120箇所において700時間かけて撮影されたフィルムから、2時間に編集された「HOME」。雄大な自然もあれば、石油に汚染される海、狭い場所に上へ上へと積み上げる上海の建築ラッシュありと、地球の現況を見せてゆく。アルテュス=ベルトランが使命感に燃えて撮影した、というだけのことはあり、いかに地球のバランスが崩れたかを見る者すべてに納得させる。

リュック・ベッソンとドゥニ・カロが共同がプロデュースし、グッチ、イヴ・サンローランなどを傘下に擁するPPRグループが資金援助をした映画「HOME」は営利目的ではなく、急ピッチで温暖化が進むなど地球が面する危機に対して、可能な限り大勢の人の目を向けさせるのを目的としている。世界100カ国を対象に、23か国語に翻訳されるそうだ。DVD販売はPPRグループのFNACで5ユーロ以下の予定。映画は120分だが、GOOGLE, YOUTUBE では90分のバージョンが無料で見られる、と新しい時代のメディアもフルに活用する予定だ。

自分が住むのが小さな家なら、地球は大きな家なんだよ、と親が子供にわかりやすく説明できるように「HOME」とタイトルされた。この地球の惨状に対して、「悲観するには遅すぎる」と映画のプレス発表で繰り返したアルテュス=べルトラン。「この映画を見終わって、地球のために自分は何ができるだろうか、と考えてくれれば」と願う。このプロジェクトに賛同し、英語版のナレーションはグレン・クローズ、スペイン語版にはサルマ・ハヤックがボランティアで参加した。また、この「環境の日」のために、PPRグループのファッションブランドも協力。たとえば、この映画用に作られた丸いスタンプをグッチのフリーダ・ジャンニーニがTシャツに、というように。収益はアルテュス=ベルトランが主催する環境保護のための団体Goodplanet(www.goodplanet.org)に寄付されるという。「HOME」は人々の意識を環境問題に向けされる話題に事欠かない。


No comments: